Friday, June 26, 2009

Mourning Rock - Αγέλαστος Πέτρα



Mourning Rock by Philippos Koutsaftis - Αγέλαστος Πέτρα του Φίλιππου Κουτσάφτη

An astounding documentary about the fate of the antiquities and life in Eleusina, mystical cult center of antiquity and industrial zone of modern day Athens...

Saturday, June 06, 2009

Naked Bike...Thessalonike (video from TVXS)




An imaginative demonstration in Thessalonike asking fro greater use of bikes in Greek cities...


Source: TVXS

Friday, June 05, 2009

The Last Waggon - Το Τελευταίο Βαγόνι

Τραίνα…Στην Ελλάδα το μέσο μεταφοράς αυτό είναι μάλλον συνδεδεμένο με καλοκαιρινές φοιτητικές διακοπές, φωνές, ζέστη, στριμωξίδι και τσακωμούς στα βαγόνια, καθυστερήσεις και ατελείωτες ώρες αναμονής στους ενδιάμεσους σταθμούς, για να φθάσουμε σε κάποιων από τους, ελάχιστους έτσι και αλλιώς, προορισμούς που εξυπηρετούνται από το σιδηρόδρομο…

Έξω από την Ελλάδα και έξω από τα Βαλκάνια (όπου τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα από ότι στην Ελλάδα), στην Ευρώπη το τραίνο αποτελεί βασικότατο και για χιλιάδες Ευρωπαίους εργαζομένους, καθημερινό μέσο μεταφοράς. Στην Αγγλία, για παράδειγμα η περίφημη αποκέντρωση των μεγαλουπόλεων, και δη του υδροκέφαλου Λονδίνου στηρίχτηκε εν πολλοίς στην ανάπτυξη του σιδηροδρόμου, με αποτέλεσμα σήμερα να είναι απολύτως φυσιολογικό να ζεις σε ένα χωριό εκατοντάδες χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα και κάθε πρωί να παίρνεις το τραίνο για μία μέρα δουλειάς στην City. Σημειώνουμε, δε, ότι όταν τη δεκαετία του εξήντα οι Εγγλέζοι αποφάσισαν να βάλουν μπρος την αποκέντρωση, το Λονδίνο υπέφερε από απίστευτο κυκλοφοριακό πρόβλημα, αλλά και ατμοσφαιρική μόλυνση τρομερή. Σας θυμίζουν κάτι όλα αυτά; Κάντε μία βόλτα από Λονδίνο σήμερα και πείτε μου αν οι Άγγλοι δεν κατάφεραν κάτι καλό.

Βέβαια στην Ελλάδα το Υπουργείο Αποκέντρωσης βρίσκεται…στο κέντρο της Αθήνας (Σταδίου 27, 10183 Αθήνα)!

Σημειωθείτο εν παρόδω ότι στη συνέχεια οι Εγγλέζοι κατάφεραν να καταστρέψουν εν πολλοίς το σιδηροδρομικό τους σύστημα ιδιωτικοποιώντας το κατά τμήματα, με αποτέλεσμα να οδηγηθούν σε καταστροφικά θανατηφόρα ατυχήματα τη δεκαετία του ’90, που είχαν αποτέλεσμα την απόφαση για ριζική επιθεώρηση και αναθεώρηση του όλου συστήματος που εκτελείται ακόμα και σήμερα. Ο Βρετανικός σιδηρόδρομος είναι βέβαια ακόμα κατά πολύ μπροστά από οτιδήποτε φανταζόμαστε στα Βαλκάνια.

Η Γαλλία βρέθηκε έτσι στην πρωτοπορία των σιδηροδρόμων στην Ευρώπη με το πιο εκτεταμένο δίκτυο τραίνων υψηλής ταχύτητας με 1900 χιλιόμετρα γραμμών και τα ταχύτερα τραίνα της ηπείρου. Τα TGV κατέχουν το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας με 515.3 χλμ/ώρα ενώ κατέχει και το ρεκόρ προγραμματισμένης διαδρομής: από της Λωραίνη μέχρι την Καμπανία η ταχύτητα είναι 279.3 χλμ/ώρα. Με τέτοιες ταχύτητες η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη (303 χλμ) θα ήταν κάτω από μιάμιση ώρα, ενώ μέχρι το Βελιγράδι (1111 χλμ) θα χρειαζόμασταν περίπου τεσσερισήμισι ώρες, δηλαδή όσο μας χρειάζεται η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη σήμερα.

Οι Γάλλοι βέβαια δεν σταματάνε εδώ αλλά σχεδιάζουν να επενδύσουν επιπλέον στο σιδηρόδρομο, με σκοπό να φτάσουν τις γραμμές υψηλές ταχύτητας στα 4000 χιλιόμετρα μέχρι το 2020, υπερδιπλασιάζοντας το υπάρχον δίκτυο.

Οι δε Ισπανοί σχεδιάζουν να ξεπεράσουν ακόμα και τους Γάλλους με επενδύσεις ύψους 90 δισεκατομμυρίων Ευρώ μέχρι το 2020, οπότε το 90% όλων των Ισπανών θα ζουν σε απόσταση μικρότερη από 50 χλμ. από τον κοντινότερο σιδηροδρομικό σταθμό! Οι Ισπανοί βέβαια είναι γνωστοί τώρα τελευταία για τις «περίεργες» ιδέες, αφού το ισπανικό πρόγραμμα εναλλακτικών μορφών ενέργειας θεωρείται από τα καλύτερα όλης της ηπείρου (αυτά για όσους λένε για το «φτωχό νότο», που δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τον «πλούσιο βορρά»).


Αν ανακεφαλαιώσουμε τους λόγους για την επένδυση στο σιδηρόδρομο θα μπορούσαμε να δώσουμε τους παρακάτω λόγους:

- Οικολογικό. Η μαζική μεταφορά που επιτρέπει ο σιδηρόδρομος (και δη σε συνδυασμό με τις εναλλακτικές μορφές παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας) κάνουν το τραίνο το πιο οικολογικό μέσο μεταφοράς.
- Ταχύτητα. Η ταχύτητα μεταφοράς – χωρίς την ανάγκη χρονοβόρων ελέγχων που απαιτούν τα αεροπλάνα – το κάνουν το ταχύτερο μέσο μεταφοράς.
- Αποκέντρωση. Η γρήγορη και άμεση μεταφορά επιτρέπει την εργασία σε μεγάλη απόσταση από το χώρο διαμονής, εξαλείφοντας έτσι την ανάγκη εύρεσης κατοικίας κοντά στο χώρο εργασίας. Αυτό θα έχει προφανή αποτελέσματα όσον αφορά την αποσυμφόρηση της Αθήνας αλλά και της Θεσσαλονίκης με παράλληλη ανάπτυξη της περιφέρειας, πράγμα που θα εξαλείψει και τον πολλαπλώς προβληματικό υδροκεφαλισμό της χώρας.
- Ασφαλές. Για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων είναι σαφώς το πιο ασφαλές μέσο μεταφοράς. Δίνει δε λιγότερες πιθανότητες πολύνεκρων τρομοκρατικών επιθέσεων.
- Αντίστοιχα ισχύουν και για τη μεταφορά εμπορευμάτων προς και από την Ελλάδα.

Ο κατάλογος θα μπορούσε να συνεχίσει με αναφορές στον τουρισμό, την περιφερειακή εν συνεχεία ανάπτυξη των υπολοίπων Βαλκανίων κλπ κλπ κλπ. Το γιατί δεν έχει γίνει σοβαρός προγραμματισμός στον τομέα αυτό, αλλά αντίθετα επιμένουμε να επενδύουμε αποκλειστικά σχεδόν σε έργα που ευνοούν την ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη του υδροκεφαλισμού, τα αφήνω στην φαντασία του καθενός. Όσο όμως αυτά συμβαίνουν στην Ευρώπη, την πλούσια αλλά και την όχι τόσο πλούσια (θυμίζω ότι κάποτε η Ισπανία έμπαινε μαζί με την Ελλάδα στις αναλύσεις της Ε.Ε.), αντίθετα στην Ελλάδα φαίνεται ότι είμαστε αποφασισμένοι να παραμείνουμε μακράν το τελευταίο βαγόνι, χρησιμοποιώντας για τους σχεδιασμούς μας τον περίφημο Μουντζούρη…


Άλλες Πηγές.
Time, 28.05.2009

Wednesday, June 03, 2009

Fascists attack presentation of "Greek-Macedonian" Dictionary



This video is proudly posted on blogs affiliated with the Neo-Nazi group "Chrysi Avgi", as well as the site of the extreme right wing newspaper "Stoxos" and the site of "Xrisi Avgi" itself. It shows fascists attacking the presentation of the new "Greek-Macedonian Dictionary" on the 02.06.2009, published under the auspices of the EFA-Vinozito Ουράνιο Τόξο-Rainbow) minority political party.

The thugs who interrupted the presentation objected to the use of the name "Macedonian" as they do not recognize the existence of a separate "Macedonian" language, considering that only Greeks can be Macedonians...

Whatever viewpoint one takes on the naming dispute, such violence and oppression of the right of free expression is unacceptable. One hopes that the Greek police will take action against the culprits (whose faces can clearly be seen on the video the have proudly posted). However given the history of the relations between the various fascist groups (and especially Chrysi Avgi) and the police in Greece, this is at best unlikely. Yet another blemish against Democracy in Greece.

Later on the same night (half an hour after midnight) fascists attacked and burned the election center that belonged to the left wing party ANTARSYA. No suspects were apprehended...

ANTARSYA condemned the attack and noted that it is surprising that although it happened in the centre of Athens, in an area full of police forces, no one noticed anything. The official announcement of the party spoke of this latest attack being but the last in a series of attacks carried out lately by such fascist groups.

Tuesday, June 02, 2009

Interview of mr Alavanos (SY.RIZ.A) to TVXS

We recently watched an interview with the leader of the Greek political party SY.RIZ.A (Coalition of Radical Left). SY.RIZ.A. was the fourth party in the last national elections (with 5,04% of the vote and 14 seats in Parliament).

This was one of a series of interviews done by the internet news media TVXS, and until now the most interesting by far. Let it be said is passing that these interviews (at least some of them) have the added interest of including questions posed by the internaughts directly, and will include interviews with many of the more important Greek political parties before the European Elections, including SY.RI.ZA, Ecologists, PASOK, ANTARSYA, EEK etc, but also an alternative debate between candidates of the six largest parties, with the internet audience posing questions live and voting for the adequacy of each answer.

Here are some of the points made by mr Alavanos, some of which , I am quite sure, are applicable to other (Balkan) countries as well. Although I can't say I agree with all points to a full extent, I thought a short presentation would be of interest :

Weapons Spending

According to the Stockholm Institute, every Greek pays 550 Euros per year for the Greek weapons programs. Greece is the fifth behind the India, China, the U.A.E., and N. Korea in weapons importations. If one were to compare the relative strengths and sizes (population, GNP etc etc) of Greece and the rest on the list, one can realise how absurd the Greek choice is !

According to mr Alavanos, just one F-16 has the same cost as the construction of 220 fully equiped school rooms or a fully equipped hospital with the same amount of beds…

Waste of Public Funds
Apart from scandals, corruption etc etc the Government and Assembly have not really tried to cut spending : The National Assembly pays for the transopt of its members, who, in accordance with the agreement it has with the various airlines, can only travel Buissnes Class !

He also talked of taxing various classes that are not taxed, including off-shore companies and the Church.

EU
Mr Alavanos spoke of an alternative EU which would invest in the poorer countries, veritably aiding their development. He opposed the privatisation of public companies, especially those with a positive budget. He compared Greece to Finland (of approximately the same population) and underlined that fact that Finland chose to invest in education, and ten years later has one of the best development rates in the world.

Education
Greece has the lowest percentage of GNP invested in its education.

Immigration
Mr Alavanos asked for a change of European policy concerning immigrants, saying that the current European policy uses frontier countries as store-houses for (illegal) immigrants, instead of accepting a distribution of immigrants throughout the EU.

Drugs
Although against addictions, mr Alavanos also declared he was against oppression of users etc. The accent should be put on prevention and therapy.

Macedonia Question
A composite name with a geographic adjective is a good basis for discussion. He called the current government extreme, and expressed regret that a greater effort had not been made by Greece to come closer to the people of FYROM and to develop common programs for example for the protection of Vardar/Axios, a visa waiver program, educational cooperation, which would impede the nationalists in FYROM to take advantage of the situation and make the resolution of the problem more difficult.