Tuesday, April 28, 2009

The Hole In The Wall. India.

video

Because equal opportunities matter. And do work.

More information at: Frontline World

Friday, April 24, 2009

Peccioli, Ιταλία ή πως ένας ΧΥΤΑ γίνεται θησαυρός!

Εδώ και καιρό στην Ελλάδα υπάρχει πρόβλημα με τα σκουπίδια. Το αν ασχολούμαστε κατά καιρούς με αυτό οφείλεται περισσότερο στο ότι η Ε.Ε. μας επιβάλλει πρόστιμα και όχι διότι οι αρμόδιοι ενδιαφέρονται πραγματικά για τους κατοίκους αυτής της χώρας και κατ’επέκτασιν για το περιβάλλον. Και, παρότι οι τύπος και η τηλεόραση συχνά κάνουν λόγο για το πρόβλημα της ταφής και γενικότερα της διαχείρησης των σκουπιδιών στην Ελλάδα (βλ. σταχυολογιμένη αρθρογραφία στο τέλος του κειμένου για τα έτει 2006-2009 από δύο μόνο εφημερίδες), στην ουσία τίποτα δεν αλλάζει: Αντικαθιστούμε της («παράνομες») χωματερές με τους ΧΥΤΑ, χρησιμοποιώντας με αιδώ το ακρολεκτικό τους αντί για τον βαρύγδουπο επίσημο τίτλο τους: Χώρος Υγιειονομικής Ταφής Απορριμάτων…

Υπάρχουν βέβαια αυτοί που εδώ και καιρό προσπαθούν να πείσουν ότι υπάρχουν εναλλακτικές. Ότι π.χ. η ανακύκλωση μπορεί να γίνει με τρόπο βιώσιμο αλλά και κερδοφόρο. Η μεμονομένες αυτές κραυγές χάνονται ωστόσο μέσα στη βαβούρα της βαριάς μπουρδολογίας που εκχέεται από τα στόματα των (ειδικά και γενικά) αδαών και ανοήτων πολιτικών μας, οι οποίοι έχουν έτοιμους χειμμάρους επιχειρημάτων περί του κόστους και των τεχνολογικών δυσκολιών που παρουσιάζουν τέτοια επιχειρήματα…

Αντί να παραθέσω εδώ τα αντεπιχειρήματα αυτών που ονομάζουμε οικολόγους, όρος που συχνά συνοδεύεται από ειρωνικό ανασήκωμα ενός φρυδιού, θα παραθέσω ένα παραδείγμα, όπου μία τέτοια λύση επιχειρηθηκε και έχει φέρει καταπληκτικά αποτελέσματα:

Peccioli, Ιταλία: Το παράδειγμα έρχεται από εκεί που δεν το περιμένουμε, τη γείτονα Ιταλία. Μία χώρα γνωστή (και αυτή) για τη διεφθαρμένη κοινωνία της, τους πουλημένους και άχρηστους πολιτικούς της και, πιό πρόσφατα, τα βουνά των σκουπιδιών της (Νάπολη, 2008).

Μεταφράζω από: http://www.iacctexas.com/newsevents/Peccioli.html

«...Αυτή είναι η ιστορία ενός ανθρώπου, μιάς διαχειριστικής ομάδας και μιάς χωματερής – μιάς από 38 που υπάρχουν στην επαρχία Valdera από τη δεκαετία του ’80 – που άνοιξε το διάλογο ανάμεσα στους κατοίκους της περιοχής, που ήθελαν να φύγει, και της περιοχής της Τοσκάνης που ήθελε να παραμείνει σε λειτουργία. Ο άνθρωπος; Ήταν ο Renzo Macelloni, ο δήμαρχος που πήρε τον πρώτο ρόλο σε αυτή την καυτή συζήτηση, φέρνοντάς την σε μία δημιουργική και εξαιρετικά επιτυχημένη κατάληξη.
Το πρόβλημα: Χρήματα για να διατηρηθούν τα απαραίτητα επίπεδα του κέντρου αποκομιδής σκουπιδιών δεν υπήρχαν, και η διατήρηση της εγκαταστάσεως απαιτούσε τον εκμηδενισμό της οικολογικής ζημιάς.
Ο Marcelloni παρουσίασε δύο λύσεις: 1) Αναζήτηση πόρων για να διατηρηθεί ο χώρος, και 2) Να ζητήσει τη συμμετοχή των πολιτών του Peccioli για να εξερευνηθούν οι πιθανότητες, αναπτύσσοντας ένα κοινοτηκό εγχείρημα. Με την έγκριση των πολιτών, δημιουργήθηκε η Belvedere ΑΕ για την εξεύρεση καλής λύσης για τη διαχείρηση δύο εκατομμυρίων τόνων σκουπιδιών ανά έτος.
Το αποτέλεσμα: Η Belvedere ΑΕ βρήκε τρόπο να μετατρέψει το βιο-αέριο (biogas)* που προέκυπτε από τα σκουπίδια σε ένα οικολογικό εργοστάσιο της Enel [Ιταλική ΔΕΗ], χρησιμοποιώντας το νερό από το ψυκτικό σύστημα για τη θέρμανση σπιτιών...

…Η Belvedere ΑΕ αναπτύσσεται διαρκώς, προσφέροντας δουλειά σε περισσότερους από 100 εργαζομένους και δίνοντας κέρδη 10 εκατομμυρίων για το περασμένο έτος. Το 2003 η εταιρία αποκρατικοποιήθηκε, με τη διανομή μετοχών στους κατοίκους της πόλης. Περισσότερες από 700 οικογένειες αγόρασαν μετοχες...

...Και η επιτυχία συνεχίζεται: Κέρδη από την Belvedere ΑΕ χρησιμοποιούνται για την εκμετάλλευση τοπικών πλεονεκτημάτων, μέσω μιας νέας επιχειρήσεως, την Agripeccioli που επένδυσε σε νέες ιδέες όπως η παραγωγή κρασιών, τον τουρισμό και τον πολιτισμό. Νέα εγχειρήματα όπως το Μουσείο Ρωσσικών Εικόνων, ένα Κέντρο αποκατάστασης Εικόνων και το Αστρονομικό Παρατηρητήριο Galileo μαζί με ένα σύγχρονο κέντρο βοήθειας για τους ηλικιωμένους γίνονται πραγματικότητα. Τα νέα κέρδη δίνουν επιπλέον τη δυνατότητα να προχωρήσει η κωμόπολη στον 21ο αιώνα με τεχνολογικές καινοτομίες που οδήγησαν στη δημιουργία του Comunelaboratorio, της Casa – όπου νέα προϊόντα για την οικιακή αυτοματοποίηση δοκιμάζονται, και τη δημιουργία του Χωριού Έρευνας και Καινοτομίας...»

Και όλα αυτά σε μία πόλη 4,870 κατοίκων. Σημειωθείτω ότι η χρήση του βιο-αερίου συζητείται ευρέως σε άλλες χώρες ως σημαντική πηγή αενάου ενέργειας (βλ. π.χ. http://www.edie.net/news/news_story.asp?id=15947 για το Ην. Βασίλειο)

Ας δούμε λοιπόν μήπως και στη δικιά μας χώρα θα μπορούσαμε να εφορμόσουμε παρόμοιες λύσεις. Μπορεί να εκπλαγούεμ από τα αποτελέσματα της δημιουργικής σκέψης και δράσης...



* To βιο-αέριο (biogas) προκύπει από την αποσύνθεση οργανικού υλικού σε συνθήκες απουσίας οξυγόνου. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί βιομάζα, κοπριά, αποχετευτικό υλικό, ξύλο κλπ.

Καθημερινή:
- Εξω από εδώ ο ΧΥΤΑ, λένε στο Γραμματικό - EΛΛAΔA 1 Feb, 2006
- Ενας μήνας ζωής για τη χωματερή - EΛΛAΔA 2 Feb, 2006
- Νέος γύρος αντιδράσεων για ΧΥΤΑ - EΛΛAΔA 5 Feb, 2006
- Ελεος! Σκουπίδια απειλούν πάλι την Αθήνα - EΛΛAΔA 8 Feb, 2006
- Εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στα... σκουπίδια - EΛΛAΔA 12 Feb, 2006
- Αντίστροφη μέτρηση για τους ΧΥΤΑ - EΛΛAΔA 12 Feb, 2006
- Προθεσμία ώς τα τέλη του 2008 για τις ανεξέλεγκτες χωματερές - EΛΛAΔA 25 Mar, 2006
- 2,6 δισεκατομμύρια πλαστικές φιάλες ο ετήσιος «τζίρος» - EΛΛAΔA 15 Apr, 2006
- Οι δήμοι και το... βάρος των απορριμμάτων - EΛΛAΔA 7 Jun, 2006
- Αποκλεισμός της χωματερής - EΛΛAΔA 15 Jun, 2006
- Διαρθρωτικές αλλαγές για ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης - OIKONOMIA & AΓOPEΣ 17 Jun, 2006
- Στις... φλόγες η ανακύκλωση απορριμμάτων - EΛΛAΔA 9 Jul, 2006
- Στο «μηδέν» η λύση για τη διαχείριση απορριμμάτων - EΛΛAΔA 25 Jul, 2006
- Η προθεσμία για τις ανεξέλεγκτες - EΛΛAΔA 10 Aug, 2006
- Αντιδράσεις για τον νέο XYTA στη Φυλή - ΠOΛITIKH 30 Mar, 2007
- Νέο «στοπ» για XYTA Κερατέας - EΛΛAΔA 4 Sep, 2008

Ελευθεροτυπια:
- Επαναχρησιμοποίηση-κομποστοποίηση-ανακύκλωση [24/04/2009]
- Χαμένα έργα - πεταμένα δισ. [11/04/2009]
- Κλειστή η Κατεχάκη από διαδηλωτές [18/03/2009]
- 57 ανεξέλεγκτοι σκουπιδότοποι στην Κ. Μακεδονία [12/03/2009]
- Κέρκυρα: το νησί των σκουπιδιών [17/02/2009]
- Ρόδος: Ιδού η λύση για τα απορρίμματα [17/02/2009]
- Χρηματοδότηση έργων διαχείρισης αποβλήτων [07/01/2009]
- Λιγοστεύουν οι παράνομες χωματερές εκτός από την Αττική [25/02/2009]
- Ο σκουπιδότοπος της μισής Ελλάδας [04/02/2009]
- Ευρωκαμπάνα 34.000 ευρώ τη μέρα για τα σκουπίδια [19/01/2009]
- 75.000 τόνοι σκουπιδιών στα αζήτητα [14/04/2009]
- Νέα οσμή σκουπιδιών [14/01/2009]
- Τελεσίγραφο για Κερατέα και Γραμματικό [06/02/2009]
- Χώροι ταφής απορριμμάτων [27/01/2009]
- Νέα εμπλοκή με το ΧΥΤΑ Θεσσαλονίκης [30/03/2009]
- «Παράνομο από το 2007 το νέο κύτταρο του ΧΥΤΑ στη Φυλή» [30/03/2009]
- Κλειστός παραμένει ο ΧΥΤΑ Μαυροράχης [30/12/2008]
- Νέος ΧΥΤΑ στα Τρίκαλα [22/12/2008]
- "Οχι ΧΥΤΑ στο Καρβουνάρι Θεσπρωτίας", λένε οι κάτοικοι [31/03/2009]
- Αποκλεισμός δρόμου για το ΧΥΤΑ Μαυροράχης [29/12/2008]
- Απέκλεισαν τον ΧΥΤΑ της Κέρκυρας [27/01/2009]
- Αποκλεισμένος ο ΧΥΤΑ Κέρκυρας [26/01/2009]
- Απέκλεισαν τον ΧΥΤΑ Μαυρορράχης * Κίνδυνος για βουνά σκουπιδιών [30/12/2008]
- Αναστέλλει τις πληρωμές για τους ΧΥΤΑ η Ε.Ε [16/04/2009]

Wednesday, April 22, 2009

Albania: Greek Mayor Sentenced to Prison [BalkanInsight.com, 21.04.2009]+Comment

Albania: Greek Mayor Sentenced to Prison [BalkanInsight.com, 21.04.2009]+Comment

Tirana | 21 April 2009 |

A court in the city of Vlora Albania, sentenced on Tuesday, to a six-month prison term and a 500,000 Lek (€3,800) fine, an ethnic-Greek mayor who was indicted for ordering the dismantlement of road signs because they were not bilingual, causing subsequent traffic chaos and damage to public property.

Mayor Vasil Bollano of the town of Himara on Albania’s coast, ordered the removal of road signs in December 2007, arguing that the signs should also have been written in Greek, as he considers the area a Greek-minority zone.

The removal of the road signs caused traffic chaos because they were along a section of road that belongs to Albania’s coast which is very popular with tourists. Prosecutors filed charges against Bollano for abuse of power, arguing that his actions were against the law and that the removed signs cost Albanian taxpayers roughly €170,000.

During the final hearing of the case, Bollano's lawyer tried to paint his client's indictment as politically motivated and xenophobic because Bollano is also the head of an ethnic Greek minority organization 'Omonia'. However, prosecutors rebuffed those statements by arguing that this was not possible as the mayor himself had declared his nationality as Albanian during questioning.

According to the ruling, the mayor will also be barred for three years from holding public office.

Bollano’s statements have gotten him in hot water before. He has previously declared large areas of southern Albania as 'Greek land' and claimed autonomy for the region.

Estimates of the Greek minority in Albania range from two to seven per cent of the total population.

Himara

Tirana has also turned down his demands for 'special status', arguing that the size of the local Greek community is far too small to warrant such status. At the same time, Tirana treads carefully with the mayor, mindful of its powerful neighbour to the south.

However, the government’s tread-lightly approach has angered some Albanians who feel Tirana has been too lenient on Bollano. They have been infuriated by his threats that if the authorities make any major moves against him, Albania’s EU aspirations will be compromised.

That Greece is host to Albania’s largest emigrant community in Europe, and that their remittances are a lifeline for its weak economy, especially in the south, is another aspect to factor into the equation. Although Athens broadly supports Albania's goal of eventual EU and NATO membership, it has also shown it is ready to use the fate of the countless Albanian immigrants in Greece as a political pawn when the going gets tough.

...................................................
Comment
Yet another instance of Balkan attitude to Minority Rights! Six-months prison and a fine because he "the dismantlement of road signs" that cost "Albanian taxpayers roughly €170,000" (that must have been a LOT of roadsighns!!).

"The removal of the road signs caused traffic chaos because they were along a section of road that belongs to Albania’s coast which is very popular with tourists.": The signs were removed "in December 2007". One wonders just how many tourists visited the Albanian coast in Christmas 2007 so that "The removal of the road signs caused traffic chaos because they were along a section of road that belongs to Albania’s coast which is very popular with tourists."

"Bollano is also the head of an ethnic Greek minority organization 'Omonia'." Here, then we have the real reasons behind the whole affair.

"According to the ruling, the mayor will also be barred for three years from holding public office." And that is what the authorities were really aiming at!

"During the final hearing of the case, Bollano's lawyer tried to paint his client's indictment as politically motivated and xenophobic because Bollano is also the head of an ethnic Greek minority organization 'Omonia'. However, prosecutors rebuffed those statements by arguing that this was not possible as the mayor himself had declared his nationality as Albanian during questioning.": One of the more amazing points of the whole process: The authorities conclude that you cannot be a member of an ethnic minority if...you declare your nationality to be Albanian! I wonder what would happen if the rest of the Balkans countries applied the same definition to ethnic Albanians living outside Albania!?

PS
BalkanInsight.com might want to be a bit more careful when accepting to publish one-sided stories like the present one!

Άρνηση πολιτικού ασύλου στους Κούρδους πρόσφυγες στην Ελλάδα [TVXS-22.04.2009]

Tuesday, April 21, 2009

World Digital Library και άλλες Ψηφιακές Βιβλιοθήκες

Η ΟΥΝΕΣΚΟ ξεκινά την Παγκόσμια Ψηφιακή Βιβλιοθήκη

Η ΟΥΝΕΣΚΟ εγκαινιάζει επισήμως, την Τρίτη 21 Απριλίου 2009, την Παγκόσμια Ψηφιακή Βιβλιοθήκη (WDL – World Digital Library), που έρχεται να προστεθεί στις δύο υπάρχουσες μεγάλες ψηφιακές βιβλιοθήκες στο ίντερνετ Google Book Search και Europeana, που επιτρέπουν στους αναγνώστες να διαβάζουν εκατομμύρια βιβλία. Σκοπός της νέας βιβλιοθήκης είναι να μπορέσει μεγαλύτερος αριθμός αναγνωστών να έχουν δωρεάν πρόσβαση, μέσω του διαδικτύου, στους θησαυρούς των μεγάλων διεθνών βιβλιοθηκών και η ανάπτυξη της πολυγλωσσίας.
Η πρωτοβουλία ανήκει στην Αμερικάνικη Βιβλιοθήκη του Κονγκρέσσου και αναπτύθχηκε με τη συνδομή μιάς ομάδας από τη βιβλιοθήκη αυτή και μίας από τη Νέα Βιβλιοθήκη της Αλεξανδρείας. Οι υπηρεσίες προσφέρονται σε επτά γλώσσες (αγγλικά, αραβικά, κινέζικα, ισπανικά, γαλλικά, πορτογαλέζικα και ρωσικά), ενώ το περιεχόμενο θα περιλαμβάνει έργα σε πολύ περισσότερες γλώσσες.
Τα ιδρύματα που προσφέρουν θησαυρούς από τις συλλογές τους συμπεριλαμβάνουν βιβλιοθήκες από την Κίνα, την Αίγυπτο, τις ΗΠΑ, τη Γαλλία, την Ιαπωνία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Ρωσσία, ενώ έχει εξασφαλιστεί η μελλοντική συμμετοχή του Μαρόκου, της Ουγκάντας, του Κατάρ, του Μεξικού και της Σλοβακίας.

Το τί κάνει η Ελλάδα σε όλα αυτά, και αν προτίθεται να συμμετάσχει κάποια στιγμή, αγνοώ.

Η Βιβλιοθήκη πάντως ήδη περιλαμβάνει «κοσμήματα» όπως το Η Διήγηση του Genji ένα αριστούργημα της Ιαπωνικής λογοτεχνίας του 11ου αιώνα, που θεωρείται ως ένα από τα αρχαιότερα διηγήματα του κόσμου και ο πρώτος χάρτης που αναφέρει την Αμερική που σχεδιάστηκε από τον Γερμανό μοναχό Martin Waldseemueller και που βρίσκεται στη βιβλιοθήκη του Κονγκρέσσου.

Πηγή:Monde (http://www.lemonde.fr/culture/article/2009/04/21/l-unesco-lance-sa-bibliotheque-numerique-mondiale_1183210_3246.html)

...................................................................................

Α. Διαδικτυακές Βιβλιοθήκες (με πρόσβαση σε ψηφιακά βιβλία)

1. WDL – World Digital Library
2. Google Book Search
3. Europeana
4. H Καναδέζικη προσπάθεια που περιλαμβάνει όμως μόνο παλαιότερα βιβλία (χωρίς copyright) Internet Archive. Επιτρέπει το download σε μορφή PDF κ.α.
5. Το JSTOR που περιλαμβάνει άρθρα από χιλιάδες επιστημονικά περιοδικά. Δεν είναι προσβάσιμο στο ευρύ κοινό. Επιτρέπει το download σε μορφή PDF κ.α.
6. Η Καναδική Les Classiques des Sciences Sociales. Γαλλόφωνα κείμενα, με ιδιαίτερη έμφαση σε θέματα που αφορούν το γαλλόφωνο Καναδά (Quebec). (Ευχαριστώ de-loused για την πληροφορία!)
7. Το Γαλλικό Persée, αντίστοιχο το αγγλόφωνου JSTOR, με πλήθος γαλλόφωνων επιστημονικών περιοδικών από το χώρο των ανθρωπιστικών επιστημών. Μόνο πρόβλημα είναι ότι οι φωτογραφίες δεν εμφανίζονται, αλλά το πρόβλημα μάλλον θα λυθεί σύντομα! (Ευχαριστώ de-loused για την υπενθύμιση!)
8. Γαλλικό και το revues.org, προσφέρει πρόσβαση σε μεγάλο αριθμό γαλλικών (και όχι μόνο) επιστημονικών περιοδικών από το χώρο των ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών. (Ευχαριστώ de-loused για την πληροφορία!)
9. Το γαλλικό επίσης CEFAEL, προσφέρει πλήρη πρόσβαση online σε όλες τις εκδόσεις της Γαλλικής Αρχαιολογικής Σχολής της Αθήνας. Δεν υπάρχει δυνατότητα download.
10. Δύσχρηστο και αποσπασματικό το The Online Books Page του University of Pennsylvania συγκεντρώνει (αγγλόφωνα) βιβλία από διάφορες διαδικτυακές πηγές.
11. Το Ελληνικό openarchives.gr, πραγματοποιεί ταυτόχρονη αναζήτηση σε 31 ψηφιακές βιβλιοθήκες.
12. Open Library. Ανοικτή προσπάθεια, χτίζεται με τη συνδρομή των κυβερνοναυτών, και στόχος είναι να διατεθεί μία διαδικτυακή σελίδα για κάθε βιβλίο που έχει ποτέ τυπωθεί. Προς το παρόν περιέχει 30 εκατομμύρια λήμματα, εκ των οποίων τα 20 είναι προσβάσιμα στο κοινό. Επιπλέον για εχει ξεκινήσει πρόγραμμα για σάρωση (scanning) βιβλίων που δεν καλύπτονται από τους νόμους προστασίας πνευματικών δικαιωμάτων σε συνεργασία με το Boston Public Library. Οι χρήστες έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν τη σάρωση βιβλίου. Κατά τον τρόπο αυτό δημιουργείται σταδιακά ψηφιακή βιβλιοθήκη που παρουσιάζεται με την μορφή online βιβλίων και αρχείων PDF.
13. To SCRIBD ξεκίνησε ως πλατφόρμα όπου κάθε επίδοξος συγγραφέας μπορούσε να ανεβάζει πρωτότυπα κείμενα. Γρήγορα όμως χρησιμοποιήθηκε από τους χρήστες για ανταλλαγή βιβλίων. Το αποτέλεσμα είναι να περιέχει, ανάμεσα σε κάθε είδους κείμενα, και πλήρη βιβλία, συχνά και κατά παραβίαση διαφόρων νόμων περί πνευματικών δικαιωμάτων.
14. Η Ανέμη προσφέρει στον χρήστη του διαδικτύου μια πλούσια συλλογή βιβλιογραφικών πληροφοριών, ψηφιοποιημένων βιβλίων και άρθρων με έμφαση στο Νεοελληνικό πολιτισμό. 2.000.000 ψηφιοποιημένες σελίδες σπάνιων βιβλίων και νεότερων εκδόσεων, των οποίων οι συγγραφείς επέτρεψαν την ψηφιοποίηση και ελεύθερη διάθεση στο διαδίκτυο, διατίθενται ελεύθερα στον επισκέπτη της. (Ευχαριστώ τον Goldmouth για την πληροφορία)
15. Η Μυριόβιλος παρουσιάζει επιλεγμένα κείμενα και αποσπάσματα ελληνικών κυρίως κειμένων, με ιδιαίτερη έμφαση στη Θεολογία. (Ευχαριστώ την Goldmouth για την πληροφορία)
16. Η Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα παρέχει πλήθος πληροφοριών που σχετίζονται με την ελληνική γλώσσα, μια σειρά από ηλεκτρονικά εργαλεία (ηλεκτρονικά λεξικά, σώματα κειμένων) και πλούσιο υποστηρικτικό υλικό για τη μελέτη και τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας. (Ευχαριστώ την Goldmouth για την πληροφορία)
17. Ελλάδα: Το "ΣΚΕΠΣΙΣ" είναι ένα σύστημα "ψηφιακής" βιβλιοθήκης της οποίας τα περιεχόμενα συγκροτούνται από το διδακτικό υλικό των ιδρυμάτων που συμμετέχουν σε αυτό. Η συλλογή βρίσκεται ακόμα στο στάδιο της ανάπτυξης. Σύντομα θα περιέχει ένα μεγάλο αριθμό από σημειώσεις μαθημάτων, παρουσιάσεις, εκφωνήσεις και λύσεις ασκήσεων και γενικά κάθε μορφή υλικού το οποίο χρησιμοποιείται αυτή τη στιγμή για τη διδασκαλία μαθημάτων στις σχολές των ιδρυμάτων αυτών. (Ευχαριστώ την Goldmouth για την πληροφορία)
18. Ελλάδα: ΑΡΤΕΜΙΣ. Σημαντικό μέρος του επιστημονικού έργου των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων παρουσιάζεται μέσω της μη δημοσιευμένης βιβλιογραφίας (γκρίζα βιβλιογραφία) η οποία περιλαμβάνει τις διπλωματικές, μεταπτυχιακές και διδακτορικές εργασίες, τις εσωτερικές (τεχνικές) αναφορές, τις σημειώσεις διδασκαλίας κ.α. Στο πλαίσιο της οριζόντιας δράσης βιβλιοθηκών ΑΕΙ - ΤΕΙ αναπτύσσεται μια ολοκληρωμένη κατανεμημένη μονάδα Ηλεκτρονικής Τεκμηρίωσης, το σύστημα ΑΡΤΕΜΙΣ. Σκοπός του ΑΡΤΕΜΙΣ είναι η συστηματική αρχειοθέτηση και διαδοση της πνευματικής παραγωγής των ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, με τη βοήθεια της τεχνολογίας των ψηφιακών βιβλιοθηκών. (Ευχαριστώ την Goldmouth για την πληροφορία)
19. Ελλάδα: H ηλεκτρονική έκδοση του Σπουδαστηρίου Nέου Eλληνισμού περιλαμβάνει ευρύ πολιτισμικό υλικό στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη: Ανθολόγιο κειμένων από την Νέα Ελληνική Λογοτεχνία, Ανθολόγιο Αναγνώσεων (σε μορφή αρχείων mp3), Ανθολόγιο Μαρτυριών και Ανθολόγιο Παιδικής Παράδοσης, ένα Χρονολόγιο (1801-1981), Έργα Αναφοράς και χρήσιμες διαδικτυακές Συνδέσεις. Επίσης η έκδοση περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, βιογραφικά στοιχεία και εργογραφίες των Κ.Π. Καβάφη, Κ.Θ. Δημαρά και Γ.Π. Σαββίδη, και πληροφορίες για την εταιρεία μας και τις δραστηριότητές της.
20. Ελλάδα: Η Ψηφιακή Συλλογή - Ηπειρομνήμων του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων περιλαμβάνει παλαιά και σπάνια βιβλία-περιοδικά και αποσκοπεί στη διάσωση αξιόλογου και μοναδικού υλικού ιστορικής, επιστημονικής και λογοτεχνικής αξίας, που βρίσκεται στις συλλογές του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Αποτελείται από συγγράματα διαφόρων επιστημών όπως: θρησκεία, οικονομία, φιλοσοφία, μαθηματικά, πολιτικές επιστήμες με ιδιαίτερη έμφαση σε υλικό που αφορά στην Ήπειρο. (βλ. και Δ.5, Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων) (Ευχαριστώ την Goldmouth για την πληροφορία).
21. Ελλάδα: Η ψηφιακή συλλογή Κοσμόπολις του Πανεπιστημίου Πατρών περιλαμβάνει το πλήρες κείμενο 14 φιλολογικών και λογοτεχνικών περιοδικών που κυκλοφόρησαν στο ελληνικό κράτος, αλλά και στον ευρύτερο ελλαδικό χώρο, από το 1834 ώς το 1930. Το περιεχόμενο της συλλογής με την ολοκλήρωση της δράσης θα περιλαμβάνει τους παρακάτω τίτλους περιοδικών: Ποικίλη Στοά (1881-1914), Ευτέρπη (1847-1855), Χρυσαλλίς (1863-1866), Ιόνιος Ανθολογία (1834-1835), Αποθήκη των ωφελίμων γνώσεων (1837-1844), Αποθήκη των ωφέλιμων & τερπνών γνώσεων (1847-1849), Νέα Ζωή (904-1927), Γράμματα (1911-1921), Αλεξανδρινή Τέχνη (1926-1930), Αργώ (1923-1927), Ημερολόγιο Σκόκου (1886-1918), Ιωνική Μέλισσα (1850-1852), Μη Χάνεσαι (1880-1883), Νουμάς (1903-1931).
22. Η συλλογή Πλειάς αποτελεί συνέχεια της συλλογής Κοσμόπολις και στην τελική της μορφή περιλαμβάνει το πλήρες κείμενο 32 τίτλων ελληνικών περιοδικών του 19ου και των αρχών του 20ου αιώνα. Η συλλογή υλοποιείται στα πλαίσια του έργου "ΤΗΛΕΦΑΕΣΣΑ". Οι τίτλοι των περιοδικών της συλλογής που έχουν μέχρι στιγμής ολοκληρωθεί είναι οι παρακάτω: Αθηναΐς, Ακρόπολις Φιλολογική, Απόλλων, Αρμονία, Ασμοδαίος, Άστυ, Αττικόν Μουσείον, Δελτίον της Εστίας, Εδέμ, Εθνικόν Ημερολόγιον Βρετού, Εκλεκτά Μυθιστορήματα, Εστία, Ευρωπαϊκός Ερανιστής, Εφημερίς των Παίδων, Ζακύνθιος Ανθών, Θελξινόη, Ιλισσός, Κασταλία, Κλειώ, Μέλισσα, Μέλισσα των Αθηνών, Νεολόγου Εβδομαδιαία Επιθεώρησις, Ο Αβδηρίτης και του Διαβόλου τα Πηδήματα, Όμηρος, Πανδώρα, Παρθενών, Παρνασσός, Πινακοθήκη, Σαββατιαία Επιθεώρησις, Φιλολογία, Φιλολογική Ηχώ, Χλόη.
23. Η Δεξαμένη του Πανεπιστημίου Πατρώνείναι μια ψηφιακή συλλογή ανοικτής πρόσβασης που φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα πρότυπο ψηφιακό αρχείο έγκυρων ελληνικών επιστημονικών περιοδικών. Η Δεξαμένη ακολουθεί μια ζωντανή διαδικασία συνεχούς ενημέρωσης του περιεχομένου των φιλοξενούμενων περιοδικών στα πρότυπα άλλων διεθνώς αναγνωρισμένων υπηρεσιών (π.χ. JSTOR) υιοθετώντας την μέθοδο της χρονικής καθυστέρησης διάθεσης του περιεχομένου ενός τεύχους του περιοδικού από την ημερομηνία της πρώτης δημοσίευσης (moving wall). Η συλλογή, σε αυτή την πρώτη φάση λειτουργίας της θα φιλοξενεί το πλήρες κείμενο δύο σημαντικών ελληνικών περιοδικών στον χώρο της φιλοσοφίας και γενικότερα των κοινωνικών επιστημών, των «ΑΞΙΟΛΟΓΙΚΑ» και «ΔΕΥΚΑΛΙΩΝ», με τους υπεύθυνους έκδοσης των οποίων το Πανεπιστήμιο Πατρών έχει συνάψει σχετική συμφωνία.
24. Η Ψηφοθήκη του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης προσφέρει πλήθος ψηφοποιημένων πηγών από τις βιβλιοθήκες και τα αρχεία του ΑΠΘ. Περιλάμβάνει: Συλλογή ψηφιοποιημένων άρθρων ελληνικών εφημερίδων και περιοδικών 1976-2000. Αρχείο δημοσιευμάτων με αρχαιολογικό περιεχόμενο του ημερήσιου και περιοδικού τύπου. Συλλογή ψηφιοποιημένου υλικού από τα προσωπικά αρχεία σημαντικότατων Νεοελλήνων γλωσσολόγων και λογοτεχνών, Συλλογή ψηφιοποιημένου υλικού από τις παρακάτω εφημερίδες: Επίσημη Εφημερίδα του Ηνωμένου Κράτους των Ιονίων Νήσων, Ερμής, Φάρος της Μακεδονίας, Εφημερίδα των Κυριών. Πανεπιστημιακό Αρχείο (Institutional Repository) των επιστημονικών εργασιών των μελών του ΑΠΘ. Συλλογή ψηφιοποιημένων θεατρικών κριτικών ελληνικών εφημερίδων και περιοδικών, 1985-2006. Συλλογή ψηφιοποιημένων προγραμμάτων θεατρικών παραστάσεων από το 1980 έως το 2006 που ανήκουν στη Συλλογή του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Α.Π.Θ . Συλλογή με ψηφιοποιημένα χειρόγραφα, αυτόγραφα, τυπογραφικά δοκίμια, επιστολές, φωτογραφίες και βιβλιοκριτικές από τα προσωπικά αρχεία των: Μανώλη Τριανταφυλλίδη, Γιάννη Ψυχάρη, Λορέντζου Μαβίλη, Ελισαίου Γιαννίδη. Συλλογή με ψηφιοποιημένα παλαίτυπα, που ξεκινούν χρονολογικά από το 1495 και φτάνουν στα μέσα του 20ου αιώνα για την ελληνική ιστορία, αρχαιολογία, λαογραφία και λογοτεχνία, με έμφασηστην Ελληνική Επανάσταση του 1821. Η συλλογή περιλαμβάνει επιλεγμένα βιβλία και περιοδικά του νομικού ιστορικού λογοτέχνη και πολιτικού Παύλου Καλλιγά. Παρτιτούρες, μαγνητοταινίες, σπάνιους δίσκους των 78 στροφών, μουσικά βιβλία, αρχειακό υλικό από τη δράση τόσο του ιδίου όσο και της Πανεπιστημιακής Χορωδίας του Α.Π.Θ. (1953-1998). Περιλαμβάνει επίσης το αρχείο των αρχιμουσικών Μ. Χατζημιχαήλ και Ε. Φλώρου. Συλλογή με αποτελέσματα κάθε είδους ερευνητικής εργασίας που πραγματοποιήθηκε στο Α.Π.Θ. σε σχέση με την αρχαιολογία, την ιστορία, τη γλώσσα, τη θρησκεία, την κοινωνία, τις τέχνες και τον λαϊκό και σύγχρονο πολιτισμό της περιοχής της Μακεδονίας, σε οποιαδήποτε χρονική περίοδο της ιστορικής της εξέλιξης. Συλλογή φυλλαδίων (ελληνικών και ξένων) του 19ου αι. και των αρχών του 20ου, με ελληνοκεντρικό περιεχόμενο, που ανήκουν στην Κεντρική Βιβλιοθήκη του ΑΠΘ. Φωτογραφίες και διαφάνειες με θέμα τη διακόσμηση ιδιωτικών οικιών και εκκλησιαστικών μνημείων από τους νομούς Γρεβενών, Καστοριάς, Κοζάνης, Πιερίας και Φλώρινας. Επίσης ενσωματώνει το αρχείο του Αργύρη Κούντουρα με σπάνιες φωτογραφίες από σπίτια του νομού Κοζάνης. Χειρόγραφα Βιβλία Πρακτικών της Συγκλήτου από την πρώτη συνεδρίασή της το 1928 έως και το 1950. Στη βιβλιογραφική εγγραφή δίνονται ελεύθερα τα θέματα των συνεδριάσεων ενώ η πρόσβαση στα ψηφιακά αντίγραφα επιτρέπεται μετά από αίτηση στην Πρυτανεία του Α.Π.Θ.
25. Πάνδημος - ΠΑΝτειακές ΔΗΜΟΣιεύεις. Χώρος ηλεκτρονικής δημοσίευσης της συγγραφικής δραστηριότητας των μελών της επιστημονικής κοινότητας του Παντείου Πανεπιστημίου. Μέσω του Πανδήμου επιτυγχάνεται η ευρεία δημοσίευση και η άμεση διάθεση, η μεγαλύτερη προβολή και κατοχύρωση της εργασίας, στην ευρεία επιστημονική κοινότητα, ενώ ενισχύεται η επιστημονική επικοινωνία.
26. Torrent Sites: The Pirate Bay, Mininova, Isohunt, Torrentz, btjunkie, TorrentReactor, BitTorrentMonster. Οι γνωστές και κατά τόπους παράνομες ιστοσελίδες για torrents, δεν προσφέρουν μόνο ταινίες αλλά και μία εξαιρετική επιλογή βιβλίων, συνήθως σε μορφή PDF. Αν και η έλλειψη κεντρικής οργάνωσης μπορεί να είναι ενίοτε πρόβλημα, η αναζήτηση συγκεκριμένων τίτλων αποφέρει συχνά αποτελέσματα.

Β. ΑΡΧΑΙΕΣ ΠΗΓΕΣ

1. Για ΑΡΧΑΙΕΣ ΠΗΓΕΣ το Perseus Classical Library του αμερικάνικου Tufts University προσφέρει το σύνολο σχεδόν της αρχαίας γραμματείας στο πρωτότυπο (ελληνικά ή λατινικά) και σε αγγλική μετάφραση. Επιπλέον υπάρχει υλικό από αραβικές και γερμανικές πηγές, αλλά και μία βάση δεδομένων με αρχαιολογικό υλικό.
2. Ο Μικρός Απόπλους αποτελεί μία αξιόλογη ελληνική προσπάθεια που επιτρέπει το κατέβασμα αρχαίων καιμένων, πρωτότυπων ή σε μετάφραση. (Ευχαριστώ την Goldmouth για την πληροφορία)
3. Η Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα (βλ. Α.13)

Γ. Διαδικτυακά Αρχεία

1. ΕΡΤ: Οπτικοακουστικό Αρχείο. Υλικό από το αρχείο της Ελληνικής Ραδιοφωνίας και Τηλεόρασης.

Δ. ΚΑΤΑΛΟΓΟΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ

1. Ελλάδα: Συλλογικός Κατάλογος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών/Hellenic Academic Libraries Union Catalogue. Επιτρέπει την θεματική αναζήτηση στις συλλογές 44 ακαδημαϊκών ιδρυμάτων Ελλάδας και Κύπρου, καθώς και το διαδανεισμό έργων μεταξύ ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών. Συμπεριλαμβάνει σχεδόν 2 εκατομμύρια βιβλιογραφικά λήμματα. ΔΕΝ προσφέρει έργα σε ψηφιακή μορφή online.
2. Ελλάδα: Ο Ζέφυρος είναι μια πύλη πρόσβασης για τον εντοπισμό των διαθέσιμων βιβλίων, περιοδικών και άλλου υλικού στους καταλόγους των Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Επιτρέπει το διαδανεισμό έργων μεταξύ ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών.. ΔΕΝ προσφέρει έργα σε ψηφιακή μορφή online. (Ευχαριστώ την Goldmouth για την πληροφορία)
3. Ελλάδα: Το ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης) λειτουργεί ως κομβικός φορέας για το περιεχόμενο στην Κοινωνία της Πληροφορίας και αναπτύσσει την Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Επιστήμης & Τεχνολογίας (Ε&Τ). Η Ψηφιακή Βιβλιοθήκη περιλαμβάνει ηλεκτρονικό περιεχόμενο για όλους τους τομείς Ε&Τ και παρέχει, με ολοκληρωμένο τρόπο, στο χρήστη δυνατότητες αναζήτησης και ανάκτησης ψηφιακού υλικού. Παρέχει πρόσβαση στις παρακάτω ενότητες πληροφόρησης: Ηλεκρτονικά Περιοδικά, Διεθνείς Βάσεις Δεδομένων, Λεξικά-Βιβλία, Ψηφιοποιημένες Ελληνικές Συλλογές, "Η Αργώ": Περιβάλλον πρόσβασης πηγών πληροφόρησης, Συλλογικός Κατάλογος Περιοδικών των Ελληνικών Ε&Τ Βιβλιοθηκών, Ειδικές Θεματικές Συλλογές, Επιστημονικές Εκδόσεις NATO-RTO, Επιλεγμένες Πηγές στο Διαδίκτυο, καθώς και το διαδανεισμό έργων μεταξύ ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών. ΔΕΝ προσφέρει έργα σε ψηφιακή μορφή online.
3. Ελλάδα: Η Βιβλιοθήκη του ΤΕΕ είναι μία από τις σημαντικότερες τεxνικές βιβλιοθήκες της xώρας. Ιδρύθηκε περίπου το 1930 και καλύπτει όλα τα θέματα που ενδιαφέρουν τους μηxανικούς, τόσο από τις περιοxές της τεxνικής και τεxνολογίας, όσο και από συναφείς επιστημονικούς κλάδους όπως οικονομία, διοίκηση, θετικές επιστήμες, κοινωνικές επιστήμες κλπ. Η Βιβλιοθήκη είναι ανοικτή για κάθε ενδιαφερόμενο για επί τόπου ανάγνωση και για δανεισμό. Εξυπηρέτηση παρέxεται τόσο στους επισκέπτες όσο και σε κάθε άλλο που επικοινωνεί με γράμμα, τηλέφωνο, φαξ ή άλλο μέσο. Χρήστες της Βιβλιοθήκης είναι κύρια η ΔΕ και τα άλλα όργανα του ΤΕΕ και οι μηχανικοί. Επί πλέον, είναι ανοικτή για καθηγητές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, φοιτητές, ερευνητές και άλλους επιστήμονες, συλλόγους, δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς από την Αθήνα και την περιφέρεια. Στη συλλογή της Βιβλιοθήκης περιέxονται περίπου 55.000 βιβλία, 5000 φυλλάδια, υλικό ελληνικών και διεθνών οργανισμών καθώς και 1300 τίτλοι περιοδικών (περίπου 750 τρέxοντες). Η καταλογογράφηση του υλικού αυτού ακολουθεί τα σχετικά βιβλιοθηκονομικά πρότυπα. (Ευχαριστώ την Goldmouth για την πληροφορία)
5. Η Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων καλύπτεται και από το Ζέφυρο (βλ. Δ.2) και τον Συλλογικό Κατάλογο Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (βλ. Δ.1). Προσφέρει όμως πολλές ενδιαφέρουσες υπηρεσίες όπως την Ψηφιακή Συλλογή - Ηπειρομνήμων (βλ. Α.17) και πρόσβαση σε ηλεκρονικά βιβλία και περιοδικά από άλλες πηγές. (Ευχαριστώ την Goldmouth για την πληροφορία)
5. Ελλάδα: Η Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας «Λίλιαν Βουδούρη» δημιουργήθηκε από το Σύλλογο οι Φίλοι της Μουσικής για όλους τους Έλληνες. Σκοπός της είναι να προσφέρει, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, επιστημονική πληροφόρηση στο χώρο της μουσικής στους επισκέπτες αλλά και στους χρήστες από απόσταση. Η Βιβλιοθήκη, πραγματοποιείπρογράμματα ψηφιοποίησης ελληνικής μουσικής. (Ευχαριστώ την Goldmouth για την πληροφορία)
6. Ελλάδα: Οι Βιβλιογραφικές Βάσεις Δεδομένων που δημιούργησε η Ευώνυμος Βιβλιοθήκη, περιλαμβάνουν 92.000 περίπου εγγραφές (14.000 βιβλία, φυλλάδια, χάρτες κλπ. και 78.000 άρθρα περιοδικών από το αρχείο της Ευωνύμου -μέρος των άρθρων από το αρχείο Γ. Ζεβελάκη) με έμφαση στην οικολογία και το περιβάλλον. Στο πλαίσιο του έργου τεκμηριώθηκε και αρχειοθετήθηκε ένας μεγάλος αριθμός άρθρων (62.000 άρθρα) και περιοδικών (750 τίτλοι) της Ευώνυμου Οικολογικής Βιβλιοθήκης και του Γ. Ζεβελάκη. Το αποτέλεσμα του έργου αυτού είναι διαθέσιμο μέσω του ιστότοπου του ΕΘνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης (βλ. Δ.3). (Ευχαριστώ την Goldmouth για την πληροφορία)
6. Γαλλία: SUDOC. Ο κατάλογος Système Universitaire de Documentation είναι συλλογικός κατάλογος των βιβλιοθηκών και αρχειακών κέντων. Συμπεριλαμβάνει περισσότερα από 9 εκατομμύρια βιβλιογραφικά λήμματα όλων των αρχειακών τύπων (Βιβλία, διατριβές, περιοδικά, ηλεκρονικές πηγές, οπτικουακουστικές πηγές κλπ...)

ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΕΚΔΟΤΙΚΩΝ ΟΙΚΩΝ

1. Ουγγαρία: Το Akadémiai Kiadó Journals προσφέρει θεματική αναζήτηση 66 επιστημονικών περιοδικών, αλλά η πρόσβαση στο κείμενο απαιτεί πληρωμή συνδρομής.


ΥΓ
Αν γνωρίζετε άλλες Διαδικτυακές Βιβλιοθήκες ή αρχεία, παρακαλώ να τις αναφέρετε!

Saturday, April 18, 2009

Lets pay for Religion! Με το κυβερνητικό αεροσκάφος έρχεται το Άγιο Φως [Eleutherotypia, 18.04.2009] + Σχόλιο

enet.gr, 15:19 Παρασκευή 17 Απριλίου 2009

Με το κυβερνητικό αεροσκάφος έρχεται το Άγιο Φως

Mε το κυβερνητικό αεροσκάφος Εμπραέρ, και όχι με ειδικά ναυλωμένη πτήση των Ολυμπιακών Αερογραμμών, όπως γινόταν κάθε χρόνο, θα μεταφερθεί φέτος στην Αθήνα, από τον Πανάγιο Τάφο στα Ιεροσόλυμα, το Άγιο Φως. Στη συνέχεια θα προωθηθεί σχεδόν σε όλες τις Μητροπόλεις της χώρας, με τη βοήθεια της Ολυμπιακής.

Στο αεροσκάφος, που θα αναχωρήσει το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου και θα επιστρέψει στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στις 18:30, θα επιβαίνουν ο υφυπουργός Εξωτερικών, Θεόδωρος Κασσίμης, ως εκπρόσωπος της κυβέρνησης, ο Έξαρχος του Παναγίου Τάφου, Αρχιμανδρίτης Δαμιανός, ο εκπρόσωπος του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Ιερωνύμου, Μητροπολίτης Μαντινείας Αλέξανδρος, και εκπρόσωποι των κοινοβουλευτικών κομμάτων.

Η τελετή Αφής θα πραγματοποιηθεί το μεσημέρι στο Ναό της Αναστάσεως στα Ιεροσόλυμα από τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων Θεόφιλο, παρουσία εκπροσώπων όλων των ορθοδόξων εκκλησιών. Κατά την άφιξή του Αγίου Φωτός, θα πραγματοποιηθεί τελετή υποδοχής και θα αποδοθούν τιμές Αρχηγού κράτους. Στη συνέχεια, το Άγιο Φως θα μεταφερθεί στις Ιερές Μητροπόλεις της χώρας με 17 προγραμματισμένες πτήσεις της Ολυμπιακής, η οποία έχει τροποποιήσει σχετικά το πρόγραμμα πτήσεως, ενώ με την πτήση για την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου θα μεταφερθεί στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας.

Επιπλέον, το Άγιο Φως θα μεταφερθεί στη Λάρισα με στρατιωτικό μεταγωγικό αεροσκάφος και στα νησιά Κέα, Σύρο, Πάτμο, Λειψούς και Λέρο με στρατιωτικό ελικόπτερο.

(Πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ)

..................................................................................
Σχόλιο

Μπορεί επιτέλους να μας εξηγήσει κάποιος γιατί πληρώνει το ΚΡΑΤΟΣ γιορτές ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ; Δεν υποτίθεται ότι έχουμε ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟ Κράτους και Εκκλησίας; Γιατί οι Πολίτες της Ελληνικής Δημοκρατίας, που θυμίζω ΔΕΝ είναι όλοι Χριστιανοί Ορθόδοξοι, αλλά και Μουσουλμάνοι, Καθολικοί, Πεντικοστιανοί, Βουδδιστές, Άθεοι, Αγνωστικιστές και δεν ξέρω τί άλλο, πληρώνουν τις φιέστες της Ορθοδόξου Εκκλησίας Α.Ε.;

Δεν μας φτάνει το ότι έχουμε οικονομική κρίση; Το ότι το ΑΕΠ φέτος θα μειωθεί κατά 0,5% σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κατά 1% σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ; Το ότι το Κρατικο χρέος ίπταται στα 232 δισ. ευρώ - φέτος θα απαιτηθούν 52 δισ. ευρώ απλώς για την αναχρηματοδότησή του; (στοιχεία από Καθημερινή 18.04.2009); Πρέπει να πληρώνουμε και την πάμπλουτη Εκκλησία;

---------------------------------------------------------
[Comment on information that the "Holy Flame" shall be transported from Jerusalem to Greece on a State Airoplane, and then distributed to churches all over Greece using either hired planes of Olympic Airlines (payed for by the state) or MILITARY helicopters]

Could somebody finally explain to us why the STATE pays for RELIGIOUS festivities? Aren't we supposed to live in a state where the Church is SEPARATED from the Church? Why do the citizens of the Hellenic Republic, who, I remind you, are NOT all Orthodox Christians, but also Muslims, Katholics, Pentikostians, Budists, Atheists, Agnostics and whatever else, pay for the various fiestas of the Othodox Church INC?

Is it not enough that we are in the middle of an economic Crisis? That the GNP this year will be reduced by 0,5% according to the European Comission, or by 1% according to OECD? That the State debt flies at 232 billion Euros - this year 52 billion will be needed just for its re-financing (data from Καθημερινή 18.04.2009)? Must we also pay for the ultrarich Church?

Friday, April 17, 2009

Ρόμα στην Ελλάδα - Roma in Greece

Επειδή συχνά ακούγεται ότι οι τσιγγάνοι "επιλέγουν" να ζούν σε άθλιες συνθήκες, θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω.

Αληθεύει ότι έχουν νομαδικη παράδοση.

Νομαδική παράδοση έχουν όμως και άλλοι λαοί/εθνοτικές ομάδες, οι οποίες όμως δεν υφίστανται τον κοινωνικό αποκλεισμό που υφίστανται οι τσιγγάνοι.

Κανείς δεν επιλέγει να κοιμηθεί σε παράγκα επειδή γουστάρει.

Για όποιον ενδιαφέρεται για το θέμα υπάρχει υλικό στο δίκτυο (το μεγαλύτερο μέρος στα αγγλικά), όπως:

- Γραφείο για Δημοκρατικούς Θεσμούς και Ανθρώπινα Δικαιώματα του ΟΑΣΕ: http://www.osce.org/odihr/18158.html (όπου φιγουράρει όλως τυχαίως φωτογραφία από το Βοτανικό)
- Συμβούλιο της Ευρώπης: http://www.coe.int/t/dg3/romatravellers/documentation/discrimination/knudsen_en.asp (Η πρώτη παράφραφος αναφέρει: "Antiziganism has to be understood as an instrument of stigmatisation, whose intent is not to observe and understand the circumstances of the “other” side, but to find elements of identification that legitimate separation and other discriminative actions against those “others”. Antiziganism is uttered freely and unfiltered by the majority society.

Thus, it hardly matters if a community of “Gypsies” has been living nearby for decades – their neighbours still consider them “Nomads”." = Ο Αντιτσιγγανισμός πρέπει να κατανοηθεί ως όργανο στιγματισμού, σκοπός του οποίου δεν είναι η παρατήρηση και κατανόηση της κατάστασης της "άλλης" πλευράς, αλλά να βρει στοιχεία ταύτισης που να νομιμοποιούν το διαχωρισμό και άλλες πράξεις διακρίσεως εναντίον αυτών των "άλλων". Ο Αντιτσιγγανισμός εκφέρεται ελεύθερα και αφιλτράριστα από την πλειοψηφούσα κοινωνία.
Έτσι, λίγη σημασία έχει αν μία κοινότητα "Τσιγγάνων" ζεί κοντά για δεκαετίες - οι γείτονές τους τους θεωρούν ακόμα "νομάδες".

Ευρωπαϊκό κέντρο Αντιτσιγγανικής Έρευνας: http://www.ezaf.org/en/ezaf/5.html (Γερμανικά και Ρομάνι)

Human Rights First: http://www.humanrightsfirst.org/discrimination/reports.aspx?s=roma-and-sinti&p=individual#greece , όπου η εκθεση για την Ελλάδα του Επιτρόπου του Συμβουλίου της Ευρώπης για τα ανθρώπινα Δικαιώματα, που αναφέρει:

"In Greece, appalling housing for Roma and arbitrary actions expelling Roma from settlements were condemned by the Council of Europe’s Commissioner for Human Rights, Thomas Hammarberg, after a December 2006 visit...

I saw Roma families living in very poor conditions. Also, I met with a family whose simple habitat had been bulldozed away that same morning. It was obvious that the “procedures” for making them homeless were in total contradiction to human rights standards." = "Στην Ελλάδα απαράδεκτες συνθήκες στέγασης για τους Ρόμα και η αυθέραιτη έξωση των Ρόμα από οικισμούς καταδικάστηκαν από τον Επίτροπο του Συμβουλίου της Ευρώπης, υπεύθυνο για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, Thomas Hammarberg, μετά την επίσκεψή του το Δεκέμβρη 2006... Είδα οικογένειες Ρόμα να ζούν σε πολύ φτωχές συνθήκες. Επίσης συνάντησα μία οικογένεια της οποίας η απλοϊκή κατοικία είχε κατεδαφιστεί το ίδιο πρωί. Ήταν φανερό ότι οι "διαδικασίες" για να μετατραπούν σε αστέγους ήταν σε πλήρη αντίθεση με τις αρχές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων."

(Αντίστοιχες αναφορές υπάρχουν σε κάθε αναφορά για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην Ελλάδα-με πιό πρόσφατη αυτή της Gay Mac Dougal)

Eleutherotypia (27.12.007): http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=73684720

όπου αναφορές για το βίντεο: http://www.youtube.com/watch?v=lwHesbzwgoc

Kathimerini (24.04.2008): http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_24/04/2008_267768 , όπου ο Συνήγορος του Πολίτη αντιδρά για τις εκδιώξεις Ρόμα από καταυλισμούς.

Kathimerini (14.03.2009): http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_14/03/2009_307617 , όπου αντίθετα γίνεται λόγος για τη βράβευση προγράμματος του Δήμου Βόλου.

Thursday, April 16, 2009