Saturday, January 24, 2009

Δάσκαλοι (με Δ κεφαλαίο) - [Καθημερινή, 24.01.2009]

Τα πρωτάκια στη Θάσο έφτιαξαν το δικό τους ηλεκτρονικό βιβλίο [Καθημερινή, 24.01.2009]

Μπορούν τα «πρωτάκια» να κατανοήσουν και να εκτιμήσουν το έργο του Αριστοφάνη; «Μπορούν και παραμπορούν!», απαντά ο διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Παναγίας Θάσου, κ. Γιώργος Καβάζης. Δεν κρύβει, βέβαια, ότι αυτή ήταν και η πρόκληση για τον ίδιο και την υπεύθυνη δασκάλα της δραστηριότητας, κ. Φωτεινή Ναλμπάντη («δυστυχώς, φέτος μετατέθηκε»), όταν σκέφθηκαν να συμμετέχουν στο Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας, διδάσκοντας δραματικό έργο στην Α΄ Δημοτικού. «Τα παιδιά μάς εξέπληξαν όμως!»

«Ο Αριστοφάνης και το έργο του», λοιπόν, το θέμα, αλλά τα μέσα προσέγγισης της αρχαίας γραμματείας στην απομακρυσμένη Θάσο μάλλον περιορισμένα. «Αυτό τουλάχιστον θα πίστευε κανείς. Ομως, στη Θάσο λειτουργεί ένα πολύ καλό μουσείο που επισκεφθήκαμε, ενώ ως γνωστόν έχουμε και αξιόλογους αρχαιολογικούς χώρους. Επρεπε με κάποιον τρόπο να δώσουμε στα παιδιά να καταλάβουν για ποια εποχή μιλάμε, μια και γι’ αυτά αρχαιότητα είναι η εποχή των... παππούδων τους!», συνεχίζει ο κ. Καβάζης.

Στο πλαίσιο της δραστηριότητας, τα παιδιά έφτιαξαν κόμικ τους «Ορνιθες», διασκεύασαν την «Ειρήνη», έφτιαξαν το δικό τους ηλεκτρονικό βιβλίο, έπαιξαν θεατρικά παιχνίδια, έφτιαξαν μάσκες και ανέβασαν τη «Λυσιστράτη»! Πετύχατε τους στόχους σας; «Και με το παραπάνω. Τα παιδιά έμαθαν να λειτουργούν ομαδικά, να προβληματίζονται, απέκτησαν γνώσεις που δεν προβλέπονταν από το αναλυτικό τους πρόγραμμα. Σκεφτείτε μόνο πόσες λίγες ευκαιρίες έχουν τα παιδιά της Θάσου να έρθουν σε επαφή με το αρχαίο θέατρο. Κι όμως, με τέτοιες δραστηριότητες όχι μόνο το γνωρίζουν, αλλά γίνονται και καλύτεροι θεατές».

Και μια που «όλοι οι συνάδελφοι δείχνουν ενδιαφέρον να ξεπεράσουν τον συμβατικό τους ρόλο», όπως λέει ο διευθυντής, το Δημοτικό Παναγίας Θάσου συμμετέχει και φέτος στο Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας με τρεις δράσεις: μία προσπάθεια γεφύρωσης του χάσματος μεταξύ δημοτικού και γυμνασίου, τη συνεργασία γονέων - σχολείου και μια δραστηριότητα για την ετυμολογία των λέξεων.
............................................................................
Σχόλιο

Για μία ακόμα φορά μπράβο στους Δασκάλους (με Δ κεφαλαίο!)
............................................................................



Δείτε και τα σχετικά άρθρα στην Καθημερινή της ίδιας ημέρας:

- http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_100027_24/01/2009_300694
- http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_100028_24/01/2009_300693
- http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_100029_24/01/2009_300692
- http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_100030_24/01/2009_300691

Και το παλαιότερο:
http://epi-theseis.blogspot.com/2009/01/08012009.html

No comments: